BULUŞMA ZAMANIMIZ: "IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞI ZAMAN"


IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞI ZAMAN
Merhaba edebiyat severler, bu yazımda içimizi yumuşatacak, dertlerimizi ve sıkıntılarımızı bir anlığına da olsa unutturacak bir şiir seçtim sizin için: "Ihlamurlar Çiçek Açtığı Zaman". Bahaettin Karakoç'un yazdığı bu şiiri okumak, dinlemek içimizi huzurla dolduruyor. Sanki şiir okumuyoruz da şahane bir tabloda birbirini bekleyen iki aşığın, çiçek açmış ıhlamur ağaçları ile dolu bir yerde kavuşmasını bekliyoruz. Öyleyse hep beraber bu güzeller güzeli şiirimizi önce okuyalım sonra İbrahim Sadri'den dinleyelim ve şiirimizi detaylıca bir inceleyelim.

IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞI ZAMAN
Dilimde sabah keyfiyle yeni bir umut türküsü
Kar yağmış dağlara, bozulmamış ütüsü
Rahvan atlar gibi ırgalanan gökyüzü
Gözlerimi kamaştırsa da geleceğim sana
Şimdilik bağlayıcı bir takvim sorma bana
-Ihlamurlar çiçek açtığı zaman.

Ay, şafağa yakın bir mum gibi erimeden
Dağlar çivilendikleri yerde çürümeden
Bebekler hayta hayta yürümeden
Geleceğim diyorum, geleceğim sana
Ne olur kesin bir takvim sorma bana
-Ihlamurlar çiçek açtığı zaman.

Beklesen de olur, beklemesen de
Ben bir gök kuruşum sırmalı kesende
Gecesi uzun süren karlar-buzlar ülkesinde
Hangi ses yürekten çağırır beni sana
Geleceğim diyorum, takvim sorma bana
-Ihlamur çiçek açtığı zaman.

Bu şiir böyle doğarken dost elin elimdeydi
Sen bir zümrüd-ü ankaydın, elim tüylerine değdi
Sevda duvarını aştım, sendeki bu tılsım neydi?
Başka bir gezegende de olsan dönüşüm hep sana
Kesin bir gün belirtemem, n`olur takvim sorma bana
-Ihlamurlar çiçek açtığı zaman.

Eski dikişler sökülür de kanama başlarsa yeniden
Yaralarıma en acı tütünleri basacağım ben
Yeter ki bir çağır beni çiçeklendiğin yerden
Gemileri yaksalar da geleceğim sana
On iki ayın birisinde, kesin takvim sorma bana
-Ihlamur çiçek açtığı zaman.

Bak işte, notalar karıştı, ezgiler muhalif
Hava kurşun gibi ağır, yağmursa arsız
Ey benim alfabemdeki kadim Elif
Ne güzellik, ne de tat var baharsız
Güzellikleri yaşamak için geleceğim sana
Geleceğim diyorum, biraz mühlet tanı bana
-Ihlamurlar çiçek açtığı zaman.

Ihlamurlar çiçek açtığı zaman
Ben güneş gibi gireceğim her dar kapıdan
Kimseye uğramam ben sana uğramadan
Kavlime sadığım, sadığım sana
Takvim sorup hudut çizdirme bana
Ben sana çiçeklerle geleceğim
-Ihlamurlar çiçek açtığı zaman.



Şairimiz neden ıhlamurların çiçek açmasını bekliyor olabilir? Bunu sizin için araştırdım biraz ve şunu öğrendim: Ihlamur ağacı baharda en son çiçek açan ağaçlardan biriymiş, bu sebeple çiçek açması için özenli bir bakım ve en önemlisi de sabırla beklemek gerekiyormuş. Bunun üzerine anlıyoruz ki şair de sevdiğinden sabırla kendisini beklemesini istiyor. Dikkat ederseniz ilk dizelerde karın yağdığından bahsediyor, yani kışın tam ortası... Bahara daha çok var, sabır gerek.


Sabır değil midir bizi umutla bekleten, kavuşma anının hayali ile çarpmaz mı iki sevgilinin yüreği? Şarimizin yüreği de kavuşma anının verdiği heyecanla dolu ama kavuşmaya daha çok var, sabırla beklemek lazım tıpkı ıhlamurların kışı atlatıp, sabırla bekleyip baharın sonlarına doğru çiçek açtığı gibi. 

Şiir ilerledikçe kar yerini yağmura bırakıyor: "Hava kurşun gibi ağır, yağmursa arsız" görüyoruz ki bahar yağmurları başlamış, bilirsiniz bahar döneminde yağan yağmurlar da arsız olur. Bir anda üstümüzü başımızı ıslatır, neye uğradığımızı şaşırırız. Kış bitmiş, bahar yağmurlarıyla topraklar bereketlenirken kavuşmaya az kalmış, biraz daha sabır bekliyor şairimiz sevdiğinden.


Son dizlere gelindiğinde ise artık ıhlamurlar çiçek açmaya başlıyor. Hani bahar ve yaz dönemine güneş bizi olabildiğince aydınlatır ve güneş ışıkları buldukları her yerden içeri sızarlar ya. İşte bu dize de bize baharın çok yakın olduğunun ve güzel günlerin ufukta göründüğünün habercisi oluyor: "Ben güneş gibi gireceğim her dar kapıdan

IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞI ZAMAN
Kışın dağların ütüsünü bozmadan yağan karla başlayıp, yağmurların bereketlendirdiği topraklarda suya doyan ıhlamur çiçeği, nihayet güneşin en parlak oluğu dönemde sevgilinin yüreği gibi çiçek açıyor. Sabretmek bahar döneminde meyvelerini veriyor ve aşıklarımız ıhlamurların çiçek açtığı zaman birbirlerine kavuşuyorlar.

Görüldüğü üzere şairimiz ya da ressam mı demeliydim? Kelimelerle öyle güzel bir tablo sunuyor ki bize hayran kalmamak elde değil. Gerçekten müthiş bir şiir. 

Böylece bir yazımızın daha sonuna geldik, diğer yazılarımı okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Başka bir şair ve şiirle buluşmak üzere, yüreğimizdeki ıhlamur çiçekleri hiç solmasın :)

25 yorum:

  1. Neden ıhlamur olduğunu bilmiyordum. Sayenizde öğrenmiş olduk. Teşekkürler...
    Bahaettin Karakoç'un güzel şiirleri var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim faydalı olduysa ne mutlu bana :) Evet çok güzel şiirleri var, ilerleyen zamanlarda onlara da değinmeye çalışacağım :)

      Sil
  2. Canım ihlamur çekti ya la .)

    Uzun yazmissin abi ya .) Tabi siir seven için okunur ya .) Odunluktan olsa gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında daha uzun yazılarım vardı bu o kadar da uzun değildi bence :)

      Sil
  3. yaa çok anlamlı çok güzel bir şiir ^^ ne kadar ince düşünceli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel anlamlar yüklemiş şair şiirimize :)

      Sil
  4. Bu çok güzel olmuş. Bazı şiirlerin içindeki anlamları ve yazılış sebeplerini hep düşünürüm. Şimdi daha da anlamlı oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, ben de sizin gibi anlamlarını düşünerek okumayı seviyorum.

      Sil
  5. Sen peki şiir yazabiliyor musun?Yazabiliyorsan senin şiirlerini de görmek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Şiirlerim" kategorisinde mevcut bazı şiirlerim :)

      Sil
  6. Bu şiiri çok severim ben.Bir de şunu duymuştum. Ihlamurlar ayrı çiçek açmaz,onların çiçeği meyveleridir. O yüzden olmayan bir zaman diliminden,kavuşulmayacak zamandan bahsediliyor bu şiirde diye okumuştum bir yerde diye hatırlıyorum. Doğruluk payını bilemiyorum tabii. Belki sizin bir bilginiz vardır diye paylaşmak istedim.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ihlamur ağaçları çiçek açıyormuş, ben de sizin gibi düşünerek biraz araştırdım ve çiçek açtığını öğrendim onun üzerine şiir üzerine düşünerek bu yorumu yaptım. Ihlamur ağacı diğer ağaçlara göre çok geç çiçek açıyor neredeyse yazı buluyor diyebilirim. Şair burada sevgilisinden beklemesini istiyor diye düşündüm. Ihlamur ağacı çiçek açmıyor deyip yorumlayanlar neye göre bunu söylüyorlar bilmiyorum :)Ihlamur kaynatırken de görüyoruz çiçekleri ve yaprakları oluyor :)

      Sil
  7. Süper, süper, süper! Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzelmiş, şairin eline sağlık.
    Aktaranın da. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle şairimiz sağ olsun, ben şaire tercüman olmaya çalıştım. Teşekkürler :)

      Sil
  9. Dinlemekte okumakta çok güzeldi paylaşımınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size teşekkür ederim okuyup yorumladığınız için :)

      Sil
  10. Oldukça güzel bir yazı olmuş, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için :)

      Sil
  11. O kadar da dalından ıhlamur çiçeği topladım çocukken, değirmende tırmanıp tırmanıp dağ gibi ıhlamur ağacına. Ne zaman açtığı konusunda hiç dikkatimi çekmemiş. Bakmakla, görmek; öyle değil mi?
    Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, bazen bir şeye odaklanınca bazı unsurlar gözümüzden kaçabiliyor :) Teşekkür ediyorum içten ve güzel yorumunuz için :)

      Sil
  12. Şiir seven insanların hâlâ yaşıyor olduğunu bilmek kadar güzel birşey olmasa gerek....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız, şiir okumak, yazmak çok güzel. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  13. Merhaba, Eksik olduğunuz bir konu var. Ihlamur ağacının dişisi ve erkeği vardır. Dişisi tek başına çiçek açmaz. erkeğiyle tozlaşarak çiçek açması sağlanır. şair de burada buluştuğu zamandan bahsetmiş yani kendi içinde döngüye girmiş

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Kıymetlidir, Düşüncelerinizi Paylaşırsanız Seviniriz :)

Blogger tarafından desteklenmektedir.