KİTAP ÖNERİLERİ "SİMYACI"

Merhaba edebiyat severler, yeni bir bölümle karşınızdayım. Bu bölümümüzün adı "Kitap Önerileri" olacak ve okuduğum kitapları bu bölümde sizlere tanıtacağım. Tanıtacağım kitapları daha önce okuyan olursa onlarla kitap hakkında sohbet edebilir ve görüşlerimizi birbirimizle paylaşarak yeni keşifler yapabiliriz. Bu bölümde sizin bana okumamı önereceğiniz kitaplar olabilir, ben de bunları okuma listeme ekleyerek ilk fırsatta okumaya çalışırım. Uzun lafın kısası kitaplar üzerine güzel sohbetler edebileceğimiz bir bölüm oluşturarak bilgi paylaşımı yapmak istiyorum. Hazırsanız ilk kitap önerimle başlıyorum.

SİMYACI

Simyacı gezmekten büyük haz aldığı için çoban olmayı tercih eden ve bu kararından dolayı kendisi ile gurur duyan Santiago adlı bir gezginin hikayesidir.

Santiago sürekli rüyalar görmeye başlar ve bu rüyalar Mısır’da bulunan hazineler ile ilgilidir. Bu rüyalar ile ilgili olarak bir falcı kadına gider ve kadın ona rüyasında gördüğü hazinenin peşine düşmesi gerektiğini söyler. Santiago kararını verir ve Mısır’a doğru yola çıkar. Henüz yolun başında iken tüm parasını çaldıran Santiago büyük bir hayal kırıklığı yaşar ve tekrar geldiği yere gitmek ister; fakat hiç parası olmadığı için geri dönemez. Üstün  zekası sayesinde bir billuriye dükkanında işe başlar. Burada dönüş için fazlasıyla para biriktiren Santiago, dönüş için yola çıkacağı sırada bir İngiliz ile karşılaşır. Bu İngiliz Mısır’da yaklaşık iki yüz yaşında olduğu söylenen bir Simyacı için yola çıkacağını söyler bunu duyan Santiago İngiliz ile yola çıkmaya, rüyalarının ardına düşmeye karar verir.

Yolculuk sürecinde birçok olumsuzluk olur; fakat tüm olumsuzluklara rağmen İngiliz ve Santiago Mısır’a varmayı başarırlar. Santiago burada bir kızla tanışır ve aslında bulmaya çalıştığı hazinenin o olduğunu düşünür ve kızla evlenmek ister; fakat kız Santiago'dan hayallerini gerçekleştirmesini ister ve onu bekleyeceğini söyler.

Santiago bir süre sonra Simyacı ile tanışır ve Simyacı ona Mısır Piramitleri’ne gitmesini söyler. Santiago ve Simyacı Mısır Piramitlerine doğru yola çıkarlar. Bu yolculuk sırasında geçen konuşmalar oldukça etkileyicidir ve bu yolculukta Santiago ruhunun derinlikleriyle konuşabilmeyi öğrenecektir. Yolculuk biter ve Mısır Piramitleri’ne ulaşır. Santiago bu yolculuğun sonunda hazinenin nerede olduğunu anlayacaktır. Hazineyi hiç beklemediği bir yerde bulur ve sonra aşık olduğu kızın yanına gitmek için yola çıkar.



Simyacı romanı her insana özel olduğunu ve dünyadaki her insanın bir macerası, kişisel mankıbesi olduğunu söylüyor; ama çok az insanın hayallerinin peşinen koşarak onları gerçekleştirdiğini, birçok insanın ise hayallerinin gerçekleşmeyeceğine inanarak bunları bastırdığını bize belirtiyor. Bence çok doğru bir bakış açısı. Bence de her insanın bir amacı, hikayesi ve kişisel menkıbesi var. Hayat şartları bizi bu hayallerden uzaklaştırıyor ve zamanla bu hayaller sönüp gidiyor. Oysa ki hepimiz hayallerinin peşinden gidip başarılı olan insanlara gıpta ederek bakıyoruz. Neden onlardan biri de biz olmayalım?

Romanı okumayan varsa şiddetle öneriyorum. Zaten 188 sayfalık kısa bir roman ve bir solukta okunabilecek sürükleyiciliğe sahip. Sayfalar gözünüzün önünden akıp giderken yüreğiniz bir o derece canlanarak size hayallerinizi hatırlatıyor. Bendeki yeri çok ayrı ve çok sevdiğim bir roman, eminim siz de seveceksiniz. Romanı okuyanlar varsa görüşlerini benimle paylaşırlarsa sevinirim.

Son olarak sizin için kitap içerisinden birkaç alıntı yaptım onları sunuyorum ve yazımı burada noktalıyorum. Bir başka roman önerisinde görüşmek üzere. Hayallerinizin peşinen koşmanızı ve gerçekleştirmenizi temenni ediyorum.









30 yorum:

  1. Kitabı okuyalı 7 yıl falan olmuş, Simyacı'dan sonra yazarın birkaç kitabını daha okumuştum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onlar da güzel. İlerleyen zamanlarda onları da paylaşmayı düşünüyorum :)

      Sil
  2. Kitabı seneler önce severek ve düşünerek okumuştum. Güzel bir kitap :)

    YanıtlaSil
  3. Okumayı istediim fakat sürekli ertelediğim eserlerden :( Okumak için öne çekeceğim sayenizde, emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyse yazım amacına ulaşmış demektir:) Okuduktan sonra da fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim :)

      Sil
  4. 15- 16 yıl önce okumuştum, incecik ama değerli öğütlerle dolu bir kitaptı, çok sevdim.

    YanıtlaSil
  5. Uzun zaman oldu bu kitabı okuyalı, sizin yazınızı okuyunca yeniden hatırladım. Bloğumu ziyaret ederek beni onore ettiniz, ben de sizi takip listeme ekledim, görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ilginiz ve yorumunuz için. Görüşmek üzere :)

      Sil
  6. Okumuştum bu kitabı öneri için teşekkürler. Tavsiyedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de teşekkür ederim ilginiz için :)

      Sil
  7. Yıllar önce okumuştum bu kitabı. Sıcak bir anlatımı ve insanı düşündüren bir yanı vardı. Siz de güzel tanıtmışsınız.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çok güzel bir üslupla yazılmış bence de. Beğenmenize sevindim :)

      Sil
  8. Tavsiyen çok güzel, Mücahit.

    Simyacı başucu kitaplarımdan, okumaya değil, birlikte yol almaya değen bir kitap. Bence de hayallerimizin peşinden koşmalıyız. Sonunda hazine olmasa bile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de ne kadar güzel özetlemişsiniz. Kesinlikle insana rehberlik eden bir kitap, yolumuzu aydınlatıyor :) Belki sonunda hazine de buluruz kim bilir :)

      Sil
  9. Mücahit kardeşim, amaçta özetli her şey. Hazine ararken kendini buluyorsan doğru yoldasın demektir. Üstüne üstlük servet de istiyorsan, şairler, yazarlar ancak gönül zenginliği verir. Hazineyi şimdilik unutalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim hazineden kastettiğim de zaten maddi bir hazine değildi, tersine manevi bir hazine kastettim :) Tabi ki size katılıyorum, zira hiçbir hazine bir şairimiz ve yazarımız kadar değerli olamaz :) Zaten kitapta bir yerde de diyor: "Yüreğin neredeyse hazinen de oradadır."

      Sil
  10. Kitabı okuyalı çok oldu etkileyici bir kitaptır. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Yorumlara baktım da neredeyse herkes bu kitabı yıllar önce okumuş ve çok sevmiş. Bende birkaç sene önce okudum ve ben de çok sevdim (: Bu kadar yorumdan sonra henüz okumamış olanlar bence hemen okumaya başlamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle size katılıyorum, okumayan birkaç arkadaşımız yorum yaptı ve ben de sizin gibi şiddetle önerdim :) Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için :)

      Sil
  12. Keyifle okuduğum bir kitaptı.Tekrar tekrar okunacak bir kitaptır gerçekten de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet size katılıyorum, ben kaç defa okuduğumu hatırlamıyorum :)

      Sil
  13. gizemli şeyler insanın ilgisini çekiyor.. :) güzel bir kitaba benziyor,okunması gereken bir gizem kitabı..bilgi için sağolun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, okumadıysanız şiddetle tavsiye ediyorum. Okursanız da kitap hakkına yorumlarınız bekliyorum :)

      Sil
  14. Amin Maouluf'un Semerkant kitabında ve Herman Hesse'nin Siddharta'sında da aynı yemeğin farklı sosla hazırlanmış tatlarını alırsınız, tavsiyemdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum tavsiyeniz için, onları okumayı da isterim :)

      Sil
  15. Normalde pek kitap okumayı sevmem, okusam da bilim kurgu tarzı tercih ederim ama yazınızı okuduktan sonra bu kitabı merak etmedim değil, en kısa zamanda okuyup. İncelemenize tekrardan bakacağım :)

    https://karidess.blogspot.com.tr/ Benimde, dizi ve filmleri inceleyip, yorumladığım bir blog sayfam var belki göz atmak istersiniz. İyi yayınlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okumanızı öneririm :) Ben de bilim-kurgu tarzı seviyorum ama bu kitap da çok eğitici ve öğretici :)

      Tabi ki bloğunuzu ziyarete gelirim, teşekkürler :)

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Kıymetlidir, Düşüncelerinizi Paylaşırsanız Seviniriz :)

Blogger tarafından desteklenmektedir.