Gecenin Gizemli Oyununa Hazır Mısın? "PARADOKYA"

Merhaba edebiyat severler ve kitap kurtları :) Yeni bir kitap önerisi ile karşınızdayım. Bu kez size aksiyonlu, sürükleyici ve bir solukta okumak isteyeceğiniz bir roman önereceğim.

 Romanımız üç seriden oluşuyor:
- "PARADOKYA" Adalet Yıldızı ve Kayıp Pusula
- "PARADOKYA" Sırlar Geçiti
- "PARADOKYA" Düşler Ülkesi

Üniversite 1 ve 2. sınıfta tüm serileri severek okumuştum :)
Roman seri halinde yazılmasına karşın mekanlar ve karakterler aynı değil, sürekli değişkenlik gösteriyor ama aynı olan bir şey var ki o da konu: Roman karakterlerinin eline Paradokya kitabı geçiyor ve karakterlerimiz bu kitabı bir güzel okuyup bitirdikten sonra uykuya dalıyorlar, sonrasında ise maceralar başlıyor. Her bir karaktere rüyasında farklı mekanlarda farklı görevler veriliyor ve uyanmanın tek yolu görevi başarıyla bitirmek, aksi taktirde uyanamadan ölüyorlar. Ben bu yazımda serinin birinci kitabı olan "Paradokya-Adalet Yıldızı ve Kayıp Pusula" adlı romanı tanıtacağım, hazırsanız başlıyorum :)

PARADOKYA - Adalet Yıldızı ve Kayıp Pusula
Oktay, Cansu, Elif, Enes, Aslı, Kemal ve Li Wong Sin isimli birçok karakter bulunuyor.  Karakterlerimizin eline bilinmeyen bir şekilde Paradokya kitabı geçiyor ve karakterlerimiz bu kitabın büyüsüne kapılarak okumak istiyorlar, her biri kitabı kısa bir sürede okuyor. Kitabı bitirip gece uykuya daldıklarında ise büyük bir sürprizle karşılaşıyorlar, kendilerini rüyalarında hapsolmuş bir şekilde buluyorlar. Paroks isimli Paradokya bilgini olan kişi karakterlerimize Paradokya kurallarını söyleyerek her birini farklı farklı mekanlarda farklı farklı maceralara yollayarak serüveni başlatıyor.


Karakterlerimiz Topkapı Sarayı, İzmir Saat Kulesi, Amazon, Dubai, Mu Kıtası gibi birçok farklı mekanda çeşitli görevleri yerine getirmeye çalışıyorlar. Görevlerin hepsi birbirinden zor, görevleri daha zor hale getiren ise karakterlerin bilinçaltında hapsedilmiş korku unsurları oluyor.  Görevleri yerine getirirken bir yandan da korkularıyla yüzleşmeye mecbur kalıyorlar ve bunların hepsinin tek amacı uyanabilmek.

Romanda birçok fantastik unsur bulunmakta, her bir fantastik unsurun içinde ise okuyucun çözmesi gereken şifreler yer alıyor. Şifreleri çözerek okuduğunuzda romanın parçaları yerli yerine oturuyor. Şifreleri çözemezseniz ise karakterler arasındaki bağlantıları kuramayabilirsiniz. Bu yönden şifreler de romana ayrı bir merak unsuru katarak okuyucuyu romana bağlıyor. Ben şifrelerin hepsini çözmüştüm, bazıları biraz zamanımı alsa da böyle fantastik öğeleri ve gizemli şifreleri sevdiğim için sıkılmamıştım; ama bu şifreler ve fantastik öğeler sizde aynı etkiyi yaratır mı bilemiyorum :)

Daha çok gençleri hedef alınarak yazılmış bir roman ama fantastik kurgu tarzında okumayı seven herkese hitap edebileceğini düşünüyorum. Siz de bu tarz romanları okumaktan zevk alıyorsanız mutlaka okumanızı öneririm.

Roman içerisinden birkaç alıntı yapmak istiyorum:
"Yüksekten düşerken tam da yere çarpacağın zaman mı sıçrayarak uyandın, yoksa süratle giden bir arabada önüne çıkan engele son anda vurmadan mı? Alnından şakaklarına akan teri silip kendine gelmeye çalıştın. Bu kadar korktuğunu hatırlamıyor, belki de bundan daha heyecanlısını yaşayacağını sanmıyordun. Yanılıyorsun... Geçmişin izlerini saklayan bilinçaltınla yüzleşmeye hazır mısın? Paradokslarla çevrili rüyalar alemine hoş geldin. Gecenin gizemli oyunu senin için başlıyor."

"Sevgili okur, Paradokya'nın ne olduğunu artık biliyorsun. Okuduğun kitabın içindeki gizemler, bilinçaltındaki aleme açılan kapıyı ardına kadar aralamış durumda. Geri dönüşü olmayan bir yolun başındasın. Paradokslarla çevrilmiş yolculuğun uykuya daldığın zaman başlayacak ve Gecenin Gizemli Oyunu'nda alacağın en büyük ödül, uyanabilmek olacak. Tabii başarabilirsen."

Cem Gülbent
Timaş Yayınları
367 Sayfa

Benim roman ile ilgili söylemek istediklerim bu kadar, okuyanlarınız varsa sizin düşüncelerinizi de yorum kısmında görmek isterim. Romanı ve yazımı beğendiyseniz paylaşarak daha çok kişiye önerebilirsiniz. Diğer kitap önerilerimizi okumak isterseniz de buraya tıklayabilirsiniz. Hepinize keyifli okumalar ve rüyalarınızda bol maceralar diliyorum, uyanabilmeniz ümidiyle... :)

19 yorum:

  1. Allahımm ne kadar yorucu bir kitap...ben fantastik kurgu tarzına hiç yakın değilim:) kitap ve film benim için dinlendirme amacı taşıyor, sanırım ondan:) Ama bu tarzın yazılışını çok zekice buluyorum...teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, zaten yazımda da belirtmiştim fazlaca fantastik öğe bulunduruyor diye :) Ben de çok zekice buluyorum bu tür romanları, rica ederim :)

      Sil
  2. Ay çok heyecanlı geldi bana :) Hayat cıvıltısıyla çok ters bir yorum olacak ama beni çok heyecanlandırdı ve okumak istedim :) İnşallah bu seriyi okuma fırsatım olur . Çok güzel bir tanıtımdı . Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman siz de fantastik kurgu romanlar seviyorsunuz. Bence de okumalısınız, tavsiye ediyorum :) İnşallah, okuduktan sonraki yorumlarınızı da öğrenmek isterim, teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için, keyifli okumalar :)

      Sil
  3. Fantastik kurgu romanlarını bende çok severim. Adını not aldım.
    Tavsiye için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yapmışsınız, okumanızı tavsiye ederim.
      Rica ederim, keyifli okumalar :)

      Sil
  4. Önerdiğiniz roman için teşekkür ederim. Ah keşke zamanım olsa elimdeki kitapları zor okuyorum :) ama aklımda öneriniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım zaman bulur ve okursunuz. Rica ederim, keyifli okumalar diliyorum :)

      Sil
  5. Düşler Ülkesini kitapçıda görmüştüm ama almamıştım. Bir daha gittiğimde üç kitabı birden alıp okumayı düşünüyorum. Yazı için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, okuduktan sonra kitap hakkında düşüncelerinizi de öğrenmek isterim, keyifli okumalar :)

      Sil
  6. ilginç,gizemli ve fantastik kurgu kitaplar..iyi bir tanıtım olmuş,emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gizemli ve ilginç romanlar. Teşekkür ederim, keyifli okumalar :)

      Sil
  7. Kitapların kapağına aşinayım. Çoğu yerde görüyordum. Fakat okumadım. Fantastik romanlardan ziyade gerçekçi hikaye ve romanlar daha çok ilgimi çekiyor. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tabi ki sizin sevdiğiniz roman türleri de çok güzel. Size de keyifli okumalar diliyorum :)

      Sil
  8. Kitaplar ilgi çekici duruyor tavsiye için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu tür kitaplar ilginizi çekiyorsa okumanızı öneririm :)

      Sil
  9. Güzel bir romana benziyor.Okumak lazım 😊Paradokslarla çevrili rüyalar ilginç ilk defa duyuyorum.Geçen bende bunu düşündüm.Bilinçaltımızda ne varsa ruyamızda onları görüyoruz. Neyle meşgulsek onlar da hep rüyamızda.Bende bu aralar blogları görüyorum😀Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de rüya, paradoks, bilinçaltı konularına ilgilisiniz anlaşılan, o zaman bu seriyi okumanızı öneriyorum :) Rüyalar benim de ilgimi çekiyor, bilinçaltımızın tamamen serbest kaldığı bir ortam ve bence çok da eğlenceli oluyor :) Ben teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için, keyifli okumalar :)

      Sil
  10. Merhabalar kitap hangi bakış açısı ?

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Kıymetlidir, Düşüncelerinizi Paylaşırsanız Seviniriz :)

Blogger tarafından desteklenmektedir.