GÜNE NASIL BAŞLIYORUM (MİM)



Merhaba edebiyat severler yeni bir yazı ile karşınızdayım, bu yazıyı beni mimleyen Daha Mutlu Yaşam'a ithafen yazıyorum. Beni mimlediği yazıya buradan ulaşabilirsiniz. Onun gibi akıcı ve açıklayıcı bir şekilde günümü anlatabilir miyim bilmiyorum ama deneyeceğim, hadi başlayalım :)

Öncelikle güne başlarken ilk olarak baş ucumdaki telefonuma uzanıyorum, eğer sevgili Mavim benden daha erken kalktıysa güne onun günaydınıyla başlıyorum, yok ben ondan önce uyandıysam o benim günaydınım ile güne başlıyor :) Daha sonra o gün dersim yoksa güzel ve rahat bir kahvaltı yapıyorum, kişisel temizliğimi yapıyorum; ama dersim varsa (bu iki anlamda da ders oluyor hem öğretmen olarak ders veriyorum hem de öğrenci olarak yabancı dil dersi alıyorum) kahvaltıya pek önem vermeden atıştırmalık bir şeylerle geçiştirerek işime odaklanıyorum.

Her iki anlamda da hem ders verip hem dersimi gördükten sonra kendi çalışmalarıma vakit ayırıyorum ki bu daha çok Farsça ve Osmanlıca üzerine çalışmalar oluyor, çoğu zaman Farsça metinlerden çeviri yapıyorum kendimi geliştirmek adına çünkü doktoraya başlamam için yds'den 55 ve üzeri almam gerekiyor :)

Farsça ve Osmanlıca çalışmalarım bittikten sonra bloğumuzla ilgileniyorum, birkaç yazı var yüklemek istediğim onları toparlamaya çalışıyorum, bunun yanında diğer blog yazarı arkadaşlarımın bloglarını inceliyorum, geziyorum :)

Blog çalışmalarıma da son verdikten sonra kimi zaman arkadaşlarımla görüşüyorum, bazen bir kafede oturup bir şeyler içeriz ya da gezeriz bazen de "Pes" adlı futbol oyununu oynamak için oyun salonuna gideriz. Eğer akşamları dışarı çıkmazsam film izlemeyi tercih ederim ya da Galatasaray'ın maçı olursa onu seyrederim koyu bir Galatasaraylı olarak :) Bu arada Mavim'i de Galatasaraylı yaptım :)

Geceleri bazen kasvetli bir hava çöker üstüme, o zaman da şiir, hikaye türünde bir şeyler yazmaya çalışırım tabi ki kasvetin yanında ilham da gelirse :)

Gece olduğunda ise yavaş yavaş yatma moduna geçerim, eğer sabah erken kalkmam gerekiyorsa mutlaka telefonumun alarmını kurarım ve kişisel temizliğimi yaparım. Daha sonra masamı düzenleyip bilgisayarımı ve kitaplarımı topladıktan sonra yatağa uzanarak biraz sosyal medya hesaplarımda gezinirim. Kim neler yapmış onları biraz incelerim. En sonunda da Mavim'i ararım ve günlük rutin gece konuşmamızı gerçekleştiririz :) Bazen çok uzun bazen ise kısa bir konuşma ile güne son vererek uykuya dalarım ve sonrasını biliyorsunuz işte :)

Ben de bu yazımda şu kişileri mimliyorum; bakalım siz neler yapıyorsunuz :)

https://arifozturkk.blogspot.com/  (Arif Öztürk)
http://hayatciviltisi.blogspot.com.tr/   (Hayat Cıvıltısı)
https://beydaninkitapligi.blogspot.com.tr/  (Beyda'nın Kitaplığı)
https://halil-ben-halil.blogspot.com/   (Halil Gönül)
http://www.rehitu.com/   (Recep Hilmi Tufan)
http://www.filmgundemi.com/   (Film Gündemi)
https://dilimkalemim.blogspot.com.tr/   (Mukaddesçe Konuşan Satırlar)
http://hayatagencbakis.blogspot.com.tr/   (Hayata Genç Bakış) 
http://incidennotlar.blogspot.com.tr/   (İnciden Notlar)

58 yorum:

  1. Farsça öğrenmek isteye biri olarak o paragrafta kaldım resmen günleriniz hep güzel geçsin.Bu arada Blog keşif etkinliğinden geliyorum g+ ve blogtan takipteyim bana da beklerim www.masalzehra.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farsça'ya olan ilginiz çok güzel, teşekkür ederim.

      Tabi ki ben de bloğunuzu ziyarete gelirim.

      Sil
  2. Güzel ve verimli geçiyor günlerin benimde rikayı geliştirmem gerekiyor bu ara biraz zorlanıyorum çünkü. YDS sınavında başarılar dilerim sana benimde bir kursa gitmem şart bende yüksek lisans düşünüyorum bakalım hayırlısı olsun. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel düşüncelerin için, sana da başarılı ve verimli günler diliyorum, Osmanlıca'yı geliştirmek için bol bol okuma yapmak gerekiyor, benim de kendimi daha çok geliştirmem lazım :)

      Umarım girersin yüksek lisansa :)

      Sil
    2. Umarım girerim :)
      Evet geliştirmek için bol bol okuma yapmak gerekiyor.

      Sil
    3. Sizin bölüm de tarih veya edebiyat sanırım Osmanlıca okuduğunuza göre :)

      Sil
  3. OSmanlıca dediğin Türkçeyi Arap alfabesiyle yani Arap harfleriyle yazmak oluyor di mi? Zor olmalı:)))Farça da zordur sanırım. Kolay gelsin, bir yabancı dil bilmek çok güzel. Bu yaşta aklım Fransızcada kaldı benim bütçem olsa kursa gitmek isterdim.
    Güzel başlıyormuşsun güne. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Türkçe'yi Arap alfabesi ile yazmak oluyor ve bu şekilde yazılmış bir sürü Osmanlıca eser mevcut, Farsça da oldukça zor :(

      Çok teşekkür diyorum ablacım güzel düşünceleriniz için, umarım siz de istediğiniz kursa gidersiniz :)

      Sil
  4. Güne romantik başlayıp günü yine sevgiliyle bitirmek :) Çok güzel olmuş valla :) Hemen işin duygusal tarafına baktım.Kalemine sağlık çok güzel olmuş kendine haksızlık etme :) Beni kırmayıp hemen yazdığın için de sana teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek rica ederim :)
      Ben de teşekkür ediyorum güzel düşüncen ve yorumun için ablacım, beğenmene sevindim :)

      Sil
  5. Vayy bende mimlendim demek. O zaman hemen cevap verelim. Sevgili ile güne uyanmak daha da güzel :) İnşallah bir gün bunu da yaşarsınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet siz de mimlendiniz :) Cevabınızı merakla bekliyorum, inşallah teşekkür ederim güzel düşünceniz için :)

      Sil
  6. Ben de mimlenmişim :) En kısa sürede yazacağım mim yazısını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sizi de mimledim :) Yazınızı merakla bekliyorum :)

      Sil
  7. Gününüz çok güzel ve eğitici bir şekilde geçiyormuş, ben de Osmanlıca'ya meraklı bir insan olarak kolaylıklar diliyorum size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum güzel düşünceleriniz için, ben de size kolaylıklar diliyorum :)

      Sil
  8. "Nasıl başlarsan öyle gider" derler ya hani; çocukken haftaya gülerek başlıyordum ama bazen tutmuştu. :))
    Mim için de teşekkür ederim, üç gün sonraki günler içinde mim yazımı yazacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız hep gülmek ve olumlu düşünmek lazım :)

      Rica ederim, yazınızı merakla bekliyorum :)

      Sil
  9. mücahit doğan. sizin blogu yaklaşık bir ay önce yazmıştım ama unutmuşsuun ama yazıcam bi dahaaa oleeey :)

    YanıtlaSil
  10. Herkesin günü dolu dolu geçiyor ben de az önce yaptim mim yazisini 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman sizin mim yazınız da hayırlı olsun :)

      Sil
  11. Hastanede, fizik tedavide bu mimine yorum yapmıştım ama demek telefonumdan becerememişim Mücahit oğlum. Yazmıştım ki, biz öteden beri mim yaparken, bazı isimler belirliyoruz linklerini vermek üzere. Ama mecburen belli sayıda olmak zorunda. Genelde hepimiz, mim zincirinde, bize gelene kadar kimler yapmış, belirtiriz. Beyda'yı ben de mimlemiştim mesela... Aslında kimler mimlenmiş bakarsak, aynı kişiyi yazmayız. Ben bu konularda çok titizim oğlum. Hak geçirmemeye çalışırım.
    Yani mim sahibi kimse, ilk başlatan, o ve seyirdeki kişileri yazıyoruz, kim jestten hoşlanmaz ki?
    Gayet güzel olmuş mimin. Emeğine sağlık. İkinize de sevgiler oğlum :) (Bu arada bu mim 2015 de başlamış, Gökhan Tekin oğlum başlatmış. Ben de şimdi bloğuma gidip, onu mimin başlatıcısı olarak belirtip, sonra güncelleyeceğim )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım ben mim kısmınızda Beyda'nın Kitaplığını göremediğim için mimledim. Bu ilk mim yazım olduğu için de beni mimleyen Daha Mutlu Yaşam'ın yazısını örnek alarak hazırladım. Bir yanlışım ve bilmeden kusurum olduysa üzgünüm, sizin mimlemediğiniz kişileri mimlemeye çalıştım ve özellikle bu hususa çok dikkat ettim. Beyda'nın Kitaplığı orada olmadığı için de ben listeme eklemiştim.

      Sil
    2. Anladım Mücahit oğlum. Asıl sen üzülme, zaten bloğuma geldin, yorumunu yaptın oğlum. Hiç sorun yok. Sevgilerimle Mücahit :)

      Sil
    3. Peki ablacım, hayırlı günler diliyorum :)

      Sil
  12. öğrencilere ders vermeniz ve ingilizce dersi almanız çok iyi..👍 gününüz hep böyle mutlu ve sağlıklı geçmesi dileği ile başarılarınızın devamını dilerim.. 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, yalnız İngilizce değil de Farsça dersi alıyorum :) Sizlere de sağlıklı ve başarılı günler diliyorum...

      Sil
  13. Mavi ile başlayıp mavi ile biten bir gün her zaman güzel geçer :) güzel olmus ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız, güzel geçiyor :) Teşekkür ediyorum, beğenmenize sevindim

      Sil
  14. Günü dolu dolu geçirmek ne güzel :) bizde severek okuruk teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ilginiz için :) hayırlı günler diliyorum...

      Sil
  15. Mimi yaptım. Keyifle okuyun.
    https://beydaninkitapligi.blogspot.com.tr/2017/11/mimlendim-ve-mimledim-17-gune-nasl.html#gpluscomments

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miminizi okudum, çok keyifli bir yazıydı :) Başarılı ve sağlıklı günleriniz olsun...

      Sil
  16. Mim için teşekkür ediyorum. Bu konularda çok tembel olduğumu en baştan belirteyim. Ama ilk fırsatta kaleme alacağım. :)
    Mim karşımızdakini tanımak adına çok isabetli bir konuda olmuş. Karşımızdakini tanımayınca her şey biraz yüzeysel kalıyor gibi geliyor bana.
    Kolaylıklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız, tanımak hususunda çok faydalı bir konu. Yazınızı merakla bekliyorum:)

      Teşekkürler, size de kolaylıklar diliyorum :)

      Sil
  17. Yine güzel bir yazı olmuş, oldukça keyif olarak okudum. Her ne kadar mim listesinde olmasam da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, isterseniz sizi de hemen mimleyebilirim :)

      Sil
  18. Valla tebrik ederim işin zor ancak öğrenmeye ve öğretmeye aç birisin sanırım benim gibi... Ben işten kalan zamanda imkanim el verdikce araştirarak ogreniyorum zamanin nasilngectigini anlamiyor insan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, sizi de tebrik ediyorum, öğrenmek gerçekten çok güzel ve mutluluk verici bir şey :)

      Kolaylıklar diliyorum...

      Sil
  19. Günü güzelleştiren yaşama bakış açıları biraz da Mücahit. İnsan sevdiği işi yaparsa, sevdikleri de kalben yanındaysa başka şeye gerek kalmaz herhalde:)

    Yazının tümünde bunun yansımalarına rastladım. Umarım doktora eğitimine başlayıp devamını da getirirsin, eminim aslında:)

    Nazikane davetin için teşekkür ederim. Mim tarzıyla bağdaşmasa da ilerleyen günlerde konuyla ilgili yazı yazacağım. Sevgi ve muhabbetle kalman dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni kırmadığınız için teşekkür ediyorum öncelikle... Kesinlikle haklısınız, insanın sevdiği işi yapması ve sevdiklerinin yanında olması çok güzel :)

      İnşallah dediğiniz gibi girerim doktoraya, hayırlı günleriniz olsun, tekrar teşekkürler :)

      Sil
  20. Merhaba;

    Beni de mimlediğin için teşekkür ederim. En geç haftasonu yazmış olurum herhalde.

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba

      Rica ederim, yazınızı merakla bekliyorum :)

      Sil
  21. Bir an şu ay çiçekleri gibi güneş ne tarafa doğarsa oraya dönüyorum diyeceksin sandim 😅 saka bi yana sorumluluk sahibi olmak çok özel birşey ama yoruyor be. Bu yüzden aktif hayat sürenlere hep özenmişimdir. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, aktif hayat sürenlere ben de özeniyorum, düşünceni paylaştığın için de teşekkür ediyorum :)

      Sil
  22. Doktora konusunda başarılar dilerim .

    YanıtlaSil
  23. Ne güzel bir mim yazısı olmuş, Farsça konusunda başarılar diliyorum...beni de mimledigin için çok teşekkür ederim 😊 inşallah ilk fırsatta yazacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz ve güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum :) Yazınızı merakla bekliyorum :)

      Sil
  24. ben kahvaltısız başlamam :))
    Ben de beklerim bloguma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki kahvaltı önemli :)
      Uğrarım tabi ki :)

      Sil
  25. Masa ve ortam düzenleme konusu önemli. Şu anda üstünde çalıştığım masaya bakıyorum da, durum umutsuz görünüyor. Bazen hiç dokunmadan yatıyorum, bu sefer de kalkıp görünce sinirim bozuluyor. = ((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen ben de toplamıyorum ve aynı sizin ruh halinize giriyorum :) Düzen çok önemli ama bazen ister istemez dağınık olabiliyorum :)

      Sil
  26. Gününüz çok güzel ve dolu dolu geçiyormuş ne güzel :)

    Ben bu Mim konusuna yabancıyım aslında.Yeni yeni farkediyorum.Galiba birileri birilerini belli bir konuda mimliyor ve yazı zinciri oluşuyor anladığım kadarıyla:)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum :)

      Evet tam olarak da dediğiniz gibi oluyor, bir konu belirleniyor ve bazı kişiler mimleniyor, sonrasında mimlenen kişi de aynı konuda yazı yazıp başka kişileri mimliyor ve bu şekilde devam ediyor :) Bu da benim ilk mim yazımdı :)

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Kıymetlidir, Düşüncelerinizi Paylaşırsanız Seviniriz :)

Blogger tarafından desteklenmektedir.